2 min

Hulp bij zelfstandig (digitaal) bankieren

Vraag het Rabobank

Digitaal bankieren kan best lastig zijn en sommige mensen hebben er dan ook moeite mee. Rabobank doet van alles om te helpen met zelfstandig (digitaal) bankieren.

Natuurlijk kan iedereen bij onze ruim honderd vestigingen terecht voor hulp en zijn er bank-informatiepunten in bibliotheken. Als je iets wilt regelen of advies nodig hebt en je kunt niet naar een bankkantoor komen, komt een medewerker van Rabo Samen Bankieren naar je toe. Bij de klantenservice kun je hiervoor via ons algemene nummer (088-7226600) een afspraak maken.

Trainingen en workshops

Wil je leren om zelfstandig online te bankieren, dan zijn er verschillende mogelijkheden. We geven samen met SeniorWeb trainingen door het hele land om mensen digitale vaardigheden te leren, zoals internet en online veiligheid. Digitaal bankieren is onderdeel van deze training. We geven ook trainingen en workshops op onze vestigingen of, op verzoek, bij verenigingen en clubs, zoals buurtverenigingen. Die workshops gaan bijvoorbeeld over nieuwe manieren van bankieren, fraude en veiligheid.

Oefenwebsite

Op onze website eenvoudigbankieren.nl kun je met Steffie, een digitaal adviseur, oefenen met online bankieren. Het voordeel van deze site is dat het hetzelfde werkt als in de Rabo App, maar dat je nog niet op je eigen rekening bezig bent maar in een oefenomgeving.

Voor mensen die niet digitaal willen bankieren, hebben en houden we toegang tot papieren afschriften, de Rabofoon en overschrijvingsformulieren.

Hulp organiseren

Als je graag wilt dat iemand anders je helpt met een deel van je bankzaken, dan kun je een helper ook alleen voor één specifieke rekening machtigen. De helper krijgt dan eventueel een pinpas voor die rekening en kan tot een door jou bepaald maximum bedrag geld opnemen. Zo hoef je niet gelijk al je bankzaken uit handen te geven.

Meer mogelijkheden

We streven ernaar iedereen op een verantwoorde en veilige manier te laten bankieren. Op rabobank.nl/toegankelijkheid staan alle mogelijkheden die we bieden voor mensen die, om wat voor redenen dan ook, hulp kunnen gebruiken bij het bankieren.

Maartje Gosselink
Manager Toegankelijkheid

Jouw vraag indienen

Heb je ook een vraag voor deze rubriek?

Stuur ons een e-mail

Meer lezen over dit onderwerp?

Wat vind jij van de digitale Rabo &Co?

Wat fijn dat je je mening wilt geven over de digitale Rabo &Co. Daar zijn we heel blij mee.

max. 500 tekens