3 min

‘We hoeven niemand te overtuigen van de waarde van onze club’

Rabo ClubSupport

Elk jaar doet v.v. Jonge Kracht mee aan de Rabo ClubSupport Stemcampagne om geld in te zamelen. Vorig jaar ontving de voetbalclub uit Huissen bijna 1.500 euro, vertelt voorzitter Marian Reijmers. ‘Heel fijn en welkom, zo’n extra potje.’

Het geld wordt meestal besteed aan materialen, met name in de jeugd, vertelt Marian. ‘Zoals ballen, pionnen en kleine goaltjes. We zijn ook bezig met een voetbalmuur om vrije trappen mee te oefenen tijdens trainingen. Zo zorgen we voor afwisseling voor de jonge spelers, dat zorgt voor extra spelplezier.

Spellenkast

‘Dit jaar denken we ook aan een gevulde spellenkast voor in de kantine. Er komen veel kinderen mee naar de club. Vaak spelen ze lekker buiten of staan ze hun broertjes en zusjes aan te moedigen langs de lijn. Maar ook op regenachtige dagen willen we iedereen een leuke dag bezorgen en zo’n spelletjeskast draagt daar direct aan bij.’

Campagne

Het lukt de club elk jaar om meer dan genoeg stemmen binnen te halen via de Stemcampagne. Hun geheim? ‘Volgens mij is onze campagne niet zo bijzonder. Natuurlijk zetten we al onze communicatiekanalen in: we vermelden het op onze website, de oproep komt op de beeldschermen in onze kantine, we plaatsen verschillende oproepen op de sociale mediakanalen en schrijven de lokale pers aan. Maar uiteindelijk zit het ‘m in de hoge betrokkenheid van alle mensen binnen en buiten de club. Onze leden, vrijwilligers en sponsoren, maar ook familie en dorpsgenoten.’

Kleine moeite

‘We hoeven niemand te overtuigen van de waarde van onze club. Ze steunen ons met plezier en het uitbrengen van een stem is dan een kleine moeite.’ Zorgen voor een hoge betrokkenheid is iets waar je continue mee bezig bent, legt Marian uit. ‘Daar doen we ons best voor, het hele jaar door. Bijvoorbeeld door onze trainers, de meeste zijn vrijwilligers, goed te faciliteren. Met zaken als goede materialen en nette velden, maar ook een gezellige kantine mag niet ontbreken.’

In de watten

‘Ook maken we bijvoorbeeld elk jaar een feestmiddag van de laatste wedstrijd van het eerste team. Met speciale aandacht voor onze sponsoren en vrijwilligers. Die leggen we dan echt even in de watten, met een lekker hapje en drankje. Dat zijn altijd fantastische middagen. Waardering tonen en simpelweg naar elkaar omkijken; het zijn de kleine dingen die het doen. Daar kan geen Stemcampagne tegenop.’

Rabo ClubSupport Stemcampagne

Iedereen verdient een club. Een plek waar je elkaar ontmoet, waar gewerkt wordt aan een duurzamere wereld, waar je elkaar sterker maakt en waar je helemaal jezelf kunt zijn. Daarom helpt Rabobank clubs en verenigingen graag met kennis, netwerk en geld om hun ambities te realiseren. Jaarlijks organiseren we de Rabo ClubSupport Stemcampagne. Inschrijven is mogelijk tot 20 augustus a.s. Als Rabo-lid kun je in september stemmen op jouw drie favoriete clubs. Je ontvangt hiervoor een uitnodiging. Doe je mee?

Kijk hier voor meer informatie
  • Auteur: Ravestein & Zwart
  • Fotograaf: Studio38c

Meer lezen over dit onderwerp?

Wat vind jij van de digitale Rabo &Co?

Wat fijn dat je je mening wilt geven over de digitale Rabo &Co. Daar zijn we heel blij mee.

max. 500 tekens